jom tgk2 yer kekawan


Wednesday 22 February 2012

motivasi~percaya pada kamu


Motivasikan diri dengan tip2 dibawah k..

5 tip yang diperlukan untuk membangun  kepercayaan diri dan yang pada gilirannya  membangun rasa percaya diri bagi motivasi diri dari dalam. Begitu ramai orang mengurungkan niat mereka  dengan mengajukan alasan yang tidak masuk akal 
dan sama sekali salah. Seperti :
  -aku tak boleh la.
- Saya tak mampu nak buat...huhu
- aku bukannya pandai sangat pun..
-xsempat dah aku nak buat ni..dah tua bangka..nak 
belajar apa lagi..
- hidup kenalah enjoy..muda lagi pom..

Tukarkan persepsi kita dengan

*ingat kembali kejayaan yang pernah diraih..pasti akanmembuatkan kamu tersenyum..
*jangan sesekali memikirkan..ah! mesti aku buat ni  salah..AWAS! jangan bersangka buruk pada diri  sebelum anda mencubanya.. kalau tak dipecahkan ruyung.. mana nak dapat sagunya.. 
*penampilan mencerminkan akhlak kita..mari sama2  kita dekorasi diri kita dengan kekemasan dan  kebersihan..insyaallah pasti terserlah  keterampilanmu..=)

No comments:

Post a Comment