jom tgk2 yer kekawan


Wednesday, 23 November 2011

meriah banjir


pagi2 dah dengar..

woii...ambik motor tuh..
wak naik..wak naik bare tuh..
air naik doh ni..
bakpo mung simboh aku nyer..sejukkkk..
mandi la....
oiitttt!! 
not me key..
hiasan semata2..
umah dolu2 cam nila..

tulah pagi xdan kul 7..dah dengor org sebelah duk bising..air naik katekan..errrmmmm...seronok bebenor budak2 tubdak2 kecik ni memang tahan sejuk..selamber jer main air..berkubang cam mandi air panas...tahan lasak.. kite ni yg dah beso tengok jerr sambil makan pulut dengn ike kering..urrmmm..pekena kopi panas..adoila...bez pe..lame dah xbanjir cam ni..laupom xnaik sampai kat tangga..tgh naik la tu..mg2 xder la kena pindah..dok2 sesorg cam sunyi jer..kan bez ada tehyu..leh la ajak dia g tengok air..main air..nak arapkan adik gua..urmmmm alamtnyer xkemana la.. nak g mana2 pom dah tersekat..duk umah ler jawabnyer..pepom doakan kite di cini xder pepe..slmt n sihat walafiat..n air  banjir xda la melimpah masuk umah..

Monday, 21 November 2011

~~the letters are dancing~~

cuti2 malaysia...eh cuti malaya (cam asked cakap bile time dia demam bola..idup malaya!!)..hehe
sebulan cuti..errrrmmm..xtau la nak wak pe..mungkin blaja masak from my mum n m sis..who??
siapa lagi kalau bukan moksu banun n kakcik ton..hehe. hobi baru plak try2 jaga baby..anak sedaraku y ke 16 n 17..dua2 sekali..huhuhu..mau patah pinggang mak sedara dia ni..dua2 sekali nak dukung..adoila..
how come..i very like da baby..huuhu
kalu nak kira memang superb..xcaya ke..dgn umur bru cecah 20-an, ana dah ada lam 17 anak sedara..huhu..xcampur anna lagi..hehhe...(muka selamber...)  (',^)P
alhamdulillah..syukur coz allah kurniakan family y besar cam ni..


di antaranya..
faris ngn tokwan dier..hehe
ini y latest
tapi terlatest insyaallah xlama lgy..



ana rindukan suasana cam dulu..meriiaaahhhh sangt ngn gelak ketawa diaorg..meriah dengan mercun..makan berhidang same-same sampai ada y termuncung..abis lauk la tuu....berambak(kejor2)..gitulah suasana bile time cuti rayer..sungguh xleh lupa..
sekarang musim panas beransur beralih musimnya..dulu semuanya kecik2..nakal2..gegea (meriah la)..penuh warna-warni..skrunk..tunas sudah semakin besar..besar menjadi sebuah pohon..

bila tunas menjadi pohon

usia meningkat seiring dengan masa..sungguh masa itu terlalu cepat berlalu..terlalu cepat..kecuali orang yang beriman sahaja y dapat memanfaatkannya..
dalam surah al-asr ade menyatakan betapa masa itu penting..tapi kita ni selalui melupakannya dengan berbuat sesuatu y sia-sia..selalu melupakannya dengan berbuat maksiat dan kadang2 kita lupa dengan masa kita hidup..engan masa kita berubah..maka marilah sama2 kita hayati agar dri ini sebagai penulisnya dan kalian dapat mengambil iktibar dari kalam Pencipta..

Bismillah


A001
Demi Masa! 


A002
Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian 


A003 
Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.


jom klik link kat bawah ni..





Ya...Allah berikanlah kami ketulusan hati dalam
beribadah kepadaMu ya A




~~lambaian tarbiyah sentiasa 
memanggilmu wahai sahabatku..~~